Handelsbetingelser

Leverings og betalingsinformation
:

www.funf.dk 
ejes af:
Fünf ApS
CVR: 31618959
Tlf: +45 35371380
Email: funf.elmegade@gmail.com


Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra www.funf.dk
Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og www.funf.dk

Tilgængelighed af produkter på webshoppen & butikken på Elmegade

Webshoppen www.funf.dk og vores fysiske butik på Elmegade skal anses som 2 forskellige butikker, idet alle produkter ikke er tilgængelige på begge platforme.

Dette gælder især vores udsalgsvarer. Disse produkter er hovedsageligt tilgængelige på webshoppen, men kan også bestilles på webshoppen til "afhentning i butik" såfrem det ønskes.

I forhold til vores nye varer, kan det omvendt forekomme at alle produkter ikke vises på webshoppen, men kun kan findes i butikken. Dette gælder især unika produkter, produkter vi ikke har så mange af, eller produkter der endnu ikke er billeder af, til at vise jer på webshoppen. Men skriv endelig en mail hvis i har yderlige spørgsmål til tilgængeligheden af en vare.


Betaling af varen
www.funf.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker webbutikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når webbutikken er åben og tilgængelig.
For at handle på www.funf.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af et gyldigt betalingskort, som vi accepterer.
Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. 
Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.
Når du er klar til at bestille, klikker du på "til betaling", hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform. 
Du kan ændre i indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved acceptere og gennemføre betalingen. Herefter går din ordre videre til butikken via www.funf.dk
Pengene bliver først trukket fra dit betalingskort, når købet er gennemført.

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse
Hver gang du bestiller en vare igennem Fünf, sender vi en ordrebekræftelse til dig som kunde.

Leveringstidspunkt og transport
Levering af varer fra www.funf.dk anses for sket, når kunden har fået varen udleveret. Alle bestillinger sendes med Post Nord, hvis ikke andet er aftalt særskilt mellem køber og www.funf.dk.

Hvis du har valgt at få leveret din ordre, afsendes den fra Fünf indenfor 1-2 hverdage med Post Nord. Udsalgsvarer kan dog tage et par dage længere, da de kan befinde sig på vores lager og ikke i butikken.

Post Nord afhenter pakkerne hos os mandag, onsdag og fredag inden kl. 12.

Oplyste leveringstidspunkt er vejledende og kan således fraviges i travle perioder, såsom under udsalg og ved juletid. Levering sker på købers adresse eller pakkeshop i Danmark med Post Nord.

Risikoen for varerne
Risikoen for varer overgår til køber når fortrydelsesretten på 14 dage fra modtagelsen er udløbet. Er varen blevet beskadiget eller forringet, efter at køberen har fået den i hænde, bevarer han sin fortrydelsesret, hvis beskadigelsen eller forringelsen ikke skyldes uagtsomhed eller manglende omsorg fra hans side.
Det anbefales at gemme den originale emballage, da varen ved evt. reklamation eller skader anbefales returneret i original emballage.

14 dages fortrydelsesret
Når du handler på nettet og hos www.funf.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. 
Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen.

Returnering
Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til butikken Fünf, hvor varen er sendt fra.
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. 
Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder et køb.
VIGTIGT: 
Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter du har fortrudt.
Husk at du skal vedlægge ordrekortet der medfulgte ordren. Dette gælder også hvis du vælger at returnere ordren i butikken på Elmegade.

Tilbagebetaling
Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetat det beløb, du har indbetalt til os ved købet. 
Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.
BEMÆRK: 
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi: 
-du reelt har taget varen i brug,
-den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
-du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
-du har fjernet prismærker, infoskilte m.m.
-manglende eller ødelagt emballage.

2 års reklamationsret
Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. 
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 
Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid” 
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget. 
Du kan reklamere ved at kontakte os via e-mail til: funf.elmegade@gmail.com eller telefonisk på +45 35371380
Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser. 
Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. 
Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger. 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til 150 kr. for undersøgelse af varen. 
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer. 
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Fragt og porto DK
Post Nord leverer forsendelsen direkte til leveringsadressen i Danmark.

Fragt og porto Europa
Post Nord leverer forsendelsen direkte til leveringsadressen i Europa.

Gavekortskoder
Gavekortskoder udstedt af www.funf.dk har en gyldighed på 2 år fra udstedelsen. 

Pris og betaling
På www.funf.dk er der mulighed for at betale med Dankort & Visadankort på alle transaktioner.

Vi tager også Visakort, Mastercard og American Express, men grundet det nye 3D secure fra NETS, kan transaktioner max. være på 1999 DKK. Vi beklager.

Alle priser hos www.funf.dk - er inkl. moms.

Lov og værneting
Køb af varer på www.funf.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Persondataloven

For at kunne handle på www.funf.dk skal du som minimum oplyse:
Navn
Adresse
E-mailadresse
Telefon/mobilnummer
Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes. 
Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning. 
Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Fünf ApS via e-mail funf.elmegade@gmail.com

Cookies
Ved at benytte www.funf.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.